Wednesday, August 25, 2010

WELCOME baby girl...

Firstly,nk ucapkan TAHNIAH kat Liya and husband coz selamat menerima kehadiran cahaya mata perempuan pada 24 Ogos 2010...yang lawaknye deme ni bleh x ready nama...dah mak Uda bantai panggil Kak Long...hihi...Anyway,harap korang jaga & besarkan anak korang tu dengan didikan yang secukupnya dunia & akhirat supaya idup dia terjamin...beso tanggungjwb tu..
Lain la aku..jaga anak mata ngan anak tekak je...huhu...


Nih cerita lain plak..SATU TRAGEDI...23 Ogos 2010..Isnin...

Kat mana nk start cerita ngeri nih...(ngeri tahap ukuran aku sndiri la...tahap korang mbe lawak tahap gaban...huhu..)

Isnin,aku balik skolah cam biasa...housemate lum balik. Sebenarnya aku trlibat gak ngan meeting post mortem Trial PMR mcm Zah tapi GPK1 trlepas pndang nma aku..bila dia call, aku ckp dh smpai umh..siap gelak lg sbb sonok x pyh p meeting...(time ni sonok la..tunggu part ngeri nnti...)..So mcm biasa lepas letak sume beg dll dlm bilik,aku pun p mandi...(cuaca kat sini panas so mna bleh tangguh2 mandi...).

Lepas mandi..masuk bilik la kan...UIKSSSS!!!!...apsal lak ni..pintu x bleh bukak ar plak...isshh..rsa2 x de plak aku tekan tombol kunci tu...x pe..x pe..relax dulu..tunggu housemate balik..bleh try kunci bilik diaorg..nk tipon suruh dorang balik awal,tipon trkunci dlm bilik gak kan...tunggu punya tunggu dekat 2 jam gak ar..(dh la aku ada hrta sehelai sepinggang je..harunyaaaa...abeh p mandi..bwa tuala je la..).

Bila diaorg balik try kunci diaorg x bleh jugak...so selepas berkali2 prcubaan...amik keputusan pecahkan tombol tu..alat2 sume keluar la..tukulnye..pemutar skrunye..zah siap keluar tolong beli pahat ngan gergaji besi...tapi tombol pintu mmg tahap keselamatan first class la..x makan saman lgsung...smpai ke malam last2nye nyerah kalah...mlm tido bilik zah..Baju..kain batik..ngan baju nk p skolah hari Selasa sume housemate bagi pinjam...

Tima kasih ar kpd housemate aku Zah ngan Kak Ina atas semua hrta benda yg dipinjamkan...maklumlah aku tinggal sehelai sepinggang kan...yg kat dlm tu pun nasib baik Zah ada stok yg belum pkai so dia hadiahkn je kat aku..(korang ada ke prnah dpt hadiah menda alah tu...hihi...)...Superman je pakai kat luar benda alah tu...huhu...

Hari Selasa p skolah naik kete Zah..melenggang kangkung je aku..jam pun x de..nasib baik x de kelas ari tu..Kat skolah aku minta tlg si Najib singgah umh lepas abis skolah..(aku tau dia ada bakat pecah memecah ni coz dulu prnah tolong pecahkan laci/pintu almari kat bilik pss bila kunci ilang...). So abis sekolah si Najib ar yg tolong pecahkn tombol tu...dekat 20 minit gak ar baru brjaya...huhu...seronoknye dpt masuk bilik aku semula...setelah 24 jam hilang semua hrta benda..ye lah hset x de,kunci kete x de,laptop x de,ic x de..kain baju pun x de...
Terima kasih la kat kwn2 aku Zah,Kak Ina ngan Najib...korang mmg best gilerrr la...betul2 punya kawan da....


p/s -Moral of the story,buat la kunci pendua..hahaha...lagi satu kawan amat penting dalam hidup kita selain keluarga....

No comments:

Post a Comment