Wednesday, August 18, 2010

BELAJAR LAGI....

Gambar apakah itu?

Aku pun tak sangka aku akan mengejar menda alah tu lagi..bukan senang nak dapat nih..dah lama sebenarnya aku bercita2 nak buat master...dan hari ini barulah impian tu tercapai..Maka hari ini dengan rasminya aku telah menjadi pelajar Sarjana Pendidikan (Pengurusan & Pentadbiran) Universiti Teknologi Malaysia secara separuh masa...kuliah Sabtu & Ahad...9.00 pagi smpai 5.00 ptg..huhu..x de lagi ar masa utk aku bersantai2...sabtu ni dah start kuliah.Pengajian ambik masa 2 tahun (40 kredit)..Aku harap aku dapat lalui 2 tahun ni dengan tabah..walaupun hati aku kdg2 tertanya2 jugak mampu ke aku ngabiskan pengajian ni..yelah mana keje kat sekolah lagi..kuliah lagi..assingment lagi..exams nye lagi...bleh koma aku..huhu...


Kos pengajian sgtlah mahal...nmpak gaya kena wat loan PTPTN lagi nih..ye lah buntu kepala aku fikir mana nak cekau duit...Nampak gaya idup aku smpai 10 thn lagi kejenye dok bayo utang je lah..huwaaaaa....

Kalau tanya aku kenapa sambung wat Master ni...ntah ar...aku pun x tau..tapi rsa2nya sbb2 berikut kot;
  • cita2 nk buat master tu dh lama ada..kali ni peluang dah ada..so apalagi kan..
  • kepuasan diri...(ye lah udah hrta lain x de..cari hrta ilmu je la...)
  • harap2 dpt naik terus DG48 (moga2 perjuangan guru2 yg ada master utk dpt kenaikan gred gaji akan brjaya la..amin..baru ar setarap gaji pengetua..hihi..)
  • bila pindah balik Phg nanti..at least aku x de la kena buli..(ada master ngan dh DG44..)
  • udah member2 satu umh semua wat master so mana bleh jadi..kang pejam celik diaorg pakat p konvo,aku yg melopong...haha...
  • jadi pndorong adik2 aku wat master ..(woit..korang x mau ke ada master gak?..)

p/s-dah berangan p konvo..haha...


1 comment:

  1. tahniah smbg master.. pendorong adik2 ye.. aku lambat lagi la gamaknye.. yg ade nih pun dok konvo lagi..huhuhu...

    ReplyDelete